S výstavbou rýchlostnej cesty v Novohrade sa začalo v roku 2019,
zhotoviteľom stavby bolo združenie spoločností Metrostav a Hochtief.
Zmluvná cena za dielo predstavovala približne 128 miliónov eur, stavba
nakoniec stála približne o osem miliónov eur viac. Výstavba rýchlostnej
cesty sa oproti pôvodne plánovanému termínu predĺžila približne o rok a
pol.
"Kľúčovým dôvodom, prečo stavba meškala, bola zmena projektu
preložiek inžinierskych sietí. Svoje oneskorenie spôsobila aj pandémia,
nedostatok pracovníkov a materiálov. Posledným najčerstvejším vplyvom
bol konflikt na Ukrajine, ktorý spôsobil rast cien stavebných materiálov
a ich nedostatok," skonštatoval dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Úsek R2 medzi Mýtnou a Tomášovcami meria 13,5 kilometra a tvorí ho 11
mostov v celkovej dĺžke 1660 metrov. Súčasťou stavby je tiež šesť
protihlukových stien či vyše 24 kilometrov oplotenia. Úsek bude
nadväzovať na deväťkilometrový úsek R2 Kriváň – Mýtna, ktorý je aktuálne
vo výstavbe. "Keď všetko dobre pôjde, v januári 2025 by sme ho mohli dávať do prevádzky," uviedol generálny riaditeľ NDS Vladimír Jacko.
Rýchlostná cesta R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka a jej súčasťou
bude päť kilometrov dlhá mostná estakáda. Po dokončení úseku medzi
Kriváňom a Mýtnou získajú motoristi s výnimkou úseku Zvolen, západ -
Zvolen, východ súvislé diaľničné spojenie z Bratislavy po Lučenec.